Telefon
Telegram
WhatsApp
İnstagram

Aratmak istediğiniz kelimeyi KELİME YAZ kısmına yazarak aratabilirsiniz.

İLETİŞİM

Akü Hangi Durumlarda Biter?

Akü Hangi Durumlarda Biter?
  • 13 Mart 2024, 21:32

Akü Hangi Durumlarda Biter?

Araç akülerinin düzenli olarak kontrolleri yapılmalıdır. Akü, seyir halindeyken bile bitebilir ve bu durumda da yolda kalmak kaçınılmaz olur. Bu sebeple yazımızda sizin için bazı sorulara cevap vererek akünüzün doluluk oranını ve sağlıklı bir şekilde çalışıp çalışmadığını anlamanıza yardımcı olduk.

Araç akülerinin bitmesi pek çok sebepten dolayı olabilir. Çalışırken belli bir oranda güç harcayan aküler, harcadığı enerjiyi şarj dinamosu sayesinde tekrar geri kazanır. 14,5 V olan şarj oranı normal bir seviyedir ve akünün şarj olduğunu gösterir. Bununla birlikte bu seviyenin altında olması akünün bitmiş olması anlamına gelebilir.

Her şeyden önce elektrik tesisatında meydana gelen bir sorun akünün bitmesine sebep olabilir. Aracın aküyü şarj etmeyeceği (uzun süre kullanmama halinde) ya da bir kaçak dolayısıyla da akünün boşalması mümkündür. Ancak her zaman mekanik bir problemin varlığı da akünün bitmesi için şart değildir. Araçlardaki her türlü elektrik ihtiyacını karşılamasından ötürü farların, radyonun açık unutulması, iç aydınlatmanın açık bırakılması akünün bitmesine sebep olabilir. 

Akülerin bitmesine sebep olan durumların değişkenlik göstermesi gibi bitmesi için geçen süre de değişkenlik gösterebilir.

Akü Ne Kadar Sürede Biter? 

Aküler belli bir iç dirence sahip olsalar da aracın kullanım sıklığı, mobil cihazların şarj edilmesi, özelleştirilmiş ses ya da ışık sistemleri gibi farklı bileşenler de düşünüldüğü zaman harcanan enerji miktarı fazla olabilir. Bununla birlikte iklim şartları da akü ömrünü doğrudan etkileyen faktörler arasında bulunur. 

Ortalama olarak bir akünün kullanım ömrü 4-5 yıl kadar olsa da aracın kullanılmadığı sürelerde biraz daha fazla deşarj olabilirler. Bununla birlikte özellikle kış aylarında sıcaklığın düşmesi ile araç içinde yer alan akünün içindeki  kimyasalların daha yavaş bir şekilde hareket etmesi daha az enerji üretmesine neden olabilir. Kış ayları için normal sayılabilecek bu durum akünün ömrünü azaltmak olarak değil, performansının düşmesi olarak yorumlanabilir. 

Akünün Bittiği Nasıl Anlaşılır? 

Akünün bittiğini anlamak için her şeyden önce akü doluluk oranının ve akünün şarj olup olmadığını bilmekte fayda vardır. Örneğin; her modelde olmasa bile bazı İnci Akü modelleri üzerinde bulunan indikatör sayesinde akünün doluluk oranı anlaşılabilir.  

İndikatörün olmadığı durumlarda ise farların zayıflaması, başlatma düğmesi yerine araç anahtarı ile çalıştırmak zorunda kalmanız, marşa bastığınız zaman motorun sesini zayıf bir şekilde duymanız akünün bitmek üzere olduğunun göstergeleridir. Bununla birlikte akü tamamen bittiği zaman hiç elektrik üretimi olmayacağı için motor hiç çalışmayacaktır. 

Akü Saklama Koşulları Nasıl Olmalıdır? 

Akülerin normal şartlar altında saklanma koşullarına bakıldığında akünün raf ömrünün 6 ay olduğu söylenebilir. 25 derece sıcaklığın uygun görüldüğü akü saklama koşulları artan her 10 derecelik sıcaklıkta akünün daha hızlı boşalması anlamına gelir.

Sıcaklık sabitinin dışında akünün doğrudan güneş ışığı görmemesi gerekir. Beklediği süre boyunca bir miktar deşarj olacağı için bu kayıpların kontrol edilmesinde ve gerektiğinde akünün doldurulmasında fayda vardır.


Paylaş :

Bize Soru Sorun
Bizimle iletişime geçmek ve soru sormak için iletişim butonuna tıklayınız.

İLETİŞİM